הרודס עיצוב מטבחים
צרו קשר עם הרודס עיצוב מטבחים

מאמרים

מה עושים כשיש נמלים במטבח?

מטבחים רבים, גם אלו שנקיים מאוד, סובלים מנמלים קטנות באזור המטבח ובמיוחד באזור של השיש. תתארו לכם כמה זה לא נעים לגלות שיירה של נמלים בכל פעם מחדש, במיוחד לאחר שניקיתם את המטבח. אז מה עושים עם נמלים על השיש? מהיכן הן מגיעות? ולמה ניקיון של המטבח לא עוזר והן תמיד חוזרות? במאמר הבא נענה על השאלות האלו.

מהיכן מגיעות הנמלים אל המטבח?

נמלים קטנות על השיש לא מגיעות אליו סתם, הן מגיעות כי בתוך המטבח יש להן סיכוי גדול להביא אוכל אל הקן. הנמלים החרוצות עובדות בשיטה שאחת מבשרת לשנייה על המקומות שבהם יש אוכל. מספיק שנותר פירור קטן שנמלה זיהתה והיא תקרא לחברותיה.

ברור לכל אחד מכם שגם בסוג של מטבח מודרני בקו נקי וישר עשוי להימצא גרגיר של לחם שאתם בוודאי לא שמתם לב אליו, אך הנמלים כן! אם יש אצלכם במטבח חריצים קטנים שאפשר להיכנס מהם, הנמלים יכנסו ויקימו באזור קן שממנו יצאו בכל פעם מחדש להביא אוכל. כך למעשה, אתם תמצאו את השיירה מטיילת על השיש בכל פעם מחדש, גם כאשר ניקיתם את המטבח וחשבתם שהשמדת השיירה היא הפתרון.

למה ניקיון של המטבח לא עוזר להיפטר מהנמלים?

המטבח הוא מקום פעיל מאוד וגם אחרי שניקיתם את המטבח, כנראה שמיד לאחר מכן או כמה שעות אחרי, אתם תבשלו בו וגם תאכלו. זוהי סביבה שתמיד יש בה אוכל ולכן הימצאות של נמלים זעירות במטבח היא דבר מאוד שכיח.

הסיבה שהנמלים חוזרות אל המטבח בכל פעם מחדש היא הקינים שהן הקימו והזיכרון שלהן שבמטבח שלכם יש אוכל. ברגע שהן יודעות זאת, אין סיכוי שהן יעזבו ולכן הן יוצאות מן הקן, סוחבות את הפרורים וחוזר חלילה. הפתרון כנגד הנמלים לא טמון בניקיון המטבח בלבד, אלא במציאת הקן והשמדתו.

אלו פעולות יעילות ניתן לבצע כדי שלא יחזרו?

נמלים במטבח מה עושים? זוהי שאלת השאלות לכל מטבח שסובל מנמלים על השיש. הדרך הנכונה להיפטר מהנמלים היא לא רק ניקיון או ריסוס השיירה, אלא הזמנת מדביר מקצועי.

מדבירים מקצועיים לא יבצעו רק ריסוס במטבח כנגד השיירות, הם יבצעו איתור של הקן, ישמידו אותו באמצעות הריסוס ולאחר מכן את השיירות. ברגע שהמקור של הקן מתגלה ומושמד, אין סיכוי שנמלים אלו יחזרו. ואם בכל זאת חזרו נמלים אל המטבח שלכם, כנראה שבקרבת מקום יש קן נוסף.

שלב האיתור של הקינים הוא חשוב מאוד ולכן, אם ראיתם קן נמלים באזור, כדאי לשתף את המדביר. בכל מקרה, כאשר מדביר הוא מקצועי, הוא יעקוב אחר שיירת הנמלים עד שיגיע אל הקינים הרצויים.

כל כמה זמן כדאי לחדש את פעולת ההדברה?

הדברה כנגד נמלים וכנגד מזיקים כדאי לבצע אחת לשנה, במיוחד בעונת האביב כשכל המזיקים מתחילים לצאת מהחורים והקינים. ובכל מקרה, אם בזמן מסוים בשנה התחילו לכם שיירות נמלים, אלא תחכו לאביב, פשוט התקשרו למדביר שיפתור עבורכם את הבעיה.

לתיאום פגישת ייעוץ לעיצוב המטבח צרו קשר .

    חייגו אלינו