הרודס עיצוב מטבחים
צרו קשר עם הרודס עיצוב מטבחים

מאמרים

מידות מטבח - המדריך למציאת גודל מתאים למטבח שלכם

הקמת מטבח אינה עניין של מה בכך והיא כרוכה בפעולות מקצועיות רבות אשר כל אחת מהן היא נדבך חשוב בפרויקט כולו. החל מאופן הביצוע של מדידת מטבחים ועד לבחירת הגודל המתאים למטבח לפי מידות מדויקות של המטבח. אז לפני שאתם מתכננים את המטבח שלכם כדאי ורצוי מאוד לעבור על הטיפים של הרודס מטבחים לקבלת מידע הנכון ביותר לתכנון הגודל של המטבח שלכם.

אופן ביצוע מדידות מטבחים

אחד הנושאים המהותיים ביותר הוא מדידות מטבחים בחלל. המומחים של הרודס מטבחים מבצעים זאת באמצעות ציוד חדשני שהוא מתוחכם ומדויק. על פי הסקיצות יש לייצר ארונות ומגירות בגודל מסוים אך לא אחת בעקבות שינויים אשר התרחשו במהלך הבנייה המידות הן מעט גדולות יותר או קטנות יותר.

כאשר מדידות מטבחים הן מדויקות, כך יתבצע הייצור במפעל של הרודס מטבחים ולכן בעת עבודת ההקמה של ארונות המטבח, הכול יורכב באופן מושלם. מומחי התכנון מעוניינים למנוע מצבים שבהם מייצרים את אחד הארונות והוא לא נכנס לנישה שלו וזאת כיוון שהמידות שנמדדו לא היו נכונות. עקב כך יש להחזיר את הארון למפעל, להקטין אותו על מי המידות הנחוצות, או לחלופין לייצר ארון חדש.

לקיחת מידות מדויקות לתכנון מטבח

מה הן מידות מטבח סטנדרטיות?

בשלב הראשון של תכנון מטבח חדש או שדרוג מרענן למקום הכי טוב בבית, מידות מטבח נכונות הן היסוד של הכל, כמובן שכל מטבח הוא ייחודי אבל אנחנו נספק לכם מידות סטנדרטיות שיעזרו לכם לקבל בפרופורציה למה יהיה הכי נכון למטבח שלכם. מדובר לא רק בכמה סנטימטרים כאלו או אחרים, אלא בשימוש מושכל של כל סנטימטר בחלל המטבח העתידי שלכם.

מדידת מטבח סטנדרטיות בסנטימטרים

כאשר אתם מתכננים את המטבח שלכם, חשוב למדוד את חלל המטבח בדיוק. הנה למה כדאי לשים לב:

  • רוחב החלל: מדובר במרחק בין הקירות המאפשר תכנון משטחי עבודה וארונות. אנחנו בהרודס מטבחים נבצע מדידה מדויקת של רוחב החלל וכמובן נתחשב במידות הסטנדרטיות של הארונות והרהיטים השונים שצריכים להתיישב בול במטבח החדש.
  •  גובה החלל: גובה תקרת החלל ואורך הקירות יקבעו את הטון להתאמה של ארונות המטבח ושאר הרהיטים. חשוב למדוד בדיוק את האורך הזמין ולהתאים את הארונות והמכשירים בהתאם.

 מדידת ארונות המטבח בסנטימטרים

  • גובה הארונות העליונים: כאשר מתכננים את הארונות העליונים, חשוב לקחת בחשבון את גובה המטבח ולכוון את הגובה בהתאם. בדרך כלל, הארונות העליונים נמצאים בגובה של כ-140 ס"מ מהרצפה.
  • עומק הארונות התחתונים: לרוב, עומק הארונות התחתונים יהיה בין 50 ל-60 ס"מ, תלוי בדגם ובעיצוב של הארון.

 מדידת אי המטבח בסנטימטרים

  • הרוחב של אי המטבח יכול להשתנות בהתאם לגודל  הכללי של המטבח ולצרכי המשתמש. בדרך כלל רוחב אי המטבח נע בין 90 ל-120 ס"מ.
  • גובה האי ישפיע על הנוחות של השימוש בו. הגובה הנפוץ ביותר לאי מטבח הוא עד 90 ס"מ, אבל כמובן שאנו בהרודס מטבחים ניצור את האי בהתאמה לגובה והשימוש המתאים לכם ביותר.

 התאמת מוצרי חשמל לפי הגודל בסנטימטרים

  • כיריים ותנור: חשוב להתאים את גודל הכיריים והתנור לגודל המטבח ולאזור העבודה שלכם. בדרך כלל, הם מותקנים בגובה של 70-90 ס"מ מהרצפה. חשוב לשים לב שניתן ליצר חללים ייעודיים לתנור, למיקרו או לכל מכשיר שימושי אחר, אך מומלץ לבחור את מכשירי החשמל מראש על מנת שנתאים את מידות המטבח באופן המדויק ביותר.
  • מדיח כלים: בחירת מדיח הכלים צריכה להיות בהתאמה לרוחב הארון שבו הוא מותקן, ולהתאים את הגובה שלו לשטח העבודה. מידות סטנדרטיות לארון מדיח יהיו כ- 90 ס"מ גובה וכ-60 ס"מ לעומק. אם אתם מעוניינים בדגם מדיח לא סטנדרטי מומלץ לעדכן אותנו בשלב התכנון והמדידות על מנת שניצור עבורכם את החלל המדויק למשימה.

מידות מטבח עושים עם הצוות המקצועי לתחום מדידות

מידות מטבח לוקחים רק אצל הצוות המדידה המקצועי והמיומן של הרודס מטבחים, אשר מודעים לאחריות הרבה הרובצת על כתפיהם בנושא מדידות מטבחים ולכן הפעולות האלו נעשות באופן עקבי:

  • מתבצעת מדידה מדויקת בכל אחת מהנישות.
  • המדידה מתבצעת פעמיים כדי למנוע טעויות אנוש.
  • כלי המדידה הם הכלים המדויקים והחדישים ביותר אשר קיימים בישראל ומומלצים על ידי אנשי מקצוע כמו מתכננים ומהנדסים.
  • חלק ממכשירי המדידה פועלים באמצעות קרן לייזר ולכן רמת הדיוק היא אופטימלית.
  • יש חשיבות גבוהה לאופן הרישום של המידות כדי שלא יהיה בלבול בין היחידות השונות של הארונות ושל המגירות. לכן הרישום הוא דיגיטלי ותואם את הסקיצה של המטבח.
  • בתום מדידות מטבחים מתבצע הליך של בקרה כדי לוודא שכל הפעולות בוצעו ונרשמו כראוי ומנקודה זו אפשר להתחיל בהליך הייצור.

כיוון שלא מזמינים ייצור של מטבח חדש לעיתים תכופות, ההמלצה היא להזמין את הנציגים של הרודס מטבחים שיבצעו מדידות מטבחים ויציעו את המבנה של ארונות המטבח שיהיה ארוך, פינתי או בצורת האות ח' ויהיה בו גם אי נוח לשימוש יום יומי. השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לייצר עבורכם את המטבח המושלם.

לתיאום פגישת ייעוץ לעיצוב המטבח צרו קשר .

    חייגו אלינו