הרודס עיצוב מטבחים
צרו קשר עם הרודס עיצוב מטבחים

מאמרים

מטבחים מעוצבים – כל מה שצריך לדעת

כחלק מהקיום האנושי, כולם צריכים לאכול. רוב האנשים מבשלים לעצמם או לבני משפחותיהם לפחות מדי פעם. גם אלו שבינינו שלא כל כך יודעים לבשל ולא מוצאים את עצמם במטבחים, יפנקו את עצמם, את אורחיהם או את בני משפחותיהם מדי פעם בסנדויץ'',  סלט או חביתה ( כמובן, חוץ מאלו שמתקיימים אך ורק על הטייק אוויי ועל אכילה מחוץ לבית) מהסיבות האלו לרובינו יש מטבח בבית.

מטבחים קלאסיים יכילו בדרך כלל: מקרר, כיור, כיריים, שיש, ארונות ומדפים או פתרונות אחסון אחרים לכלים ולאוכל, שולחן אוכל וכסאות. בין המוצרים החשמליים שנמצא ברוב המטבחים יהיו: מיקרוגל, תנור, טוסטר אובן, מדיח כלים ועוד מספר מוצרים חשמליים קטנים דוגמת: מיקסר, מסחטת מיץ או מצנם.

ישנם שלל עיצובים של מטבחים בשלל גדלים וצורות. ישנן דירות שיכילו מטבחים גדולים ומרווחים אשר יהיו צמודים בכל מהמקרים למרפסת כביסה או לחדר אורחים וישנם דירות עם מטבחים קטנים וצפופים.

מטבחים רבים יהיו מושקעים ומאובזרים במיטב המוצרים ומכשירי החשמל החדישים והמשוכללים שיקלו על בעליהם את העבודה במטבח. לעומת מטבחים אחרים, שבעליהם לא בהכרח יכולים להרשות לעצמם להתעדכן ולחדש לעיתים קרובות ולכן יסתפקו במטבחים המכילים כלים ומכשירים בסיסיים.

מטבח מעוצב יוקרתי דגם 2021 - הרודס מטבחים

לא רק לבישול

בהרבה בתים מטבחים משמשים הרבה יותר מאשר חדר לבישול. מטבחים הם המקום בו אימא מגישה לילדים את ארוחת הצהריים אחרי הבית ספר ושומעת מהם חוויות מהיום. במטבחים זוג מבשל יחד ארוחת ערב לאורחים או ארוחה רומנטית לעצמו. מטבחים הם גם המקום בו האישה מארחת חברה לכוס קפה ושיחה. כמו כן, בשנים האחרונות המטבח הוא אחד החדרים הכי מרכזיים בבית בו נפגשים כל  בני המשפחה.

כשאתם באים לבחור ריהוט ועיצוב למטבח מתוך מבחר המטבחים המוצעים לכם, חישבו קצת לפני מה המטרה של החדר הזה בבית, אם אתם משפחה עם ילדים קחו בחשבון שהמטבח יהפוך להיות חדר מרכזי ובחרו ציוד וריהוט מתאים לכך, כמו שולחן אוכל גדול מספיק וכסאות נוחים, תמיד חשוב לדאוג שהתאורה במטבחים תתאים לכל שעות היום.

הקפידו על המיקום של הרהיטים והמכשירים, אם יש לכם ילדים קטנים תדאגו שחפצים חדים או מכשירים מסוכנים ימצאו במקום אליו לא יוכלו להגיע. עבור מטבחים חשוב לרכוש, מכשירים חשמליים נוחים לשימוש שגם ילדכם בבוא היום לא יתקשו להפעילם, תדאגו שכל מוצר אותו תרכשו יבוא עם הוראות הפעלה ותעודת אחריות מכיוון שמוצרים אלו נוטים לעיתים להתקלקל.

כשאתם הולכים לבחור מטבח ממבחר המטבחים הקיימים, שימו לב לעיצוב ולצבעים. המטבח הוא חדר בבית לכל דבר. תדאגו שעיצובו יתאים לרוח העיצובית בשאר הבית. אם אתם רוכשים את הפריטים למטבחים ממספר מקומות דאגו להתאמה בין רהיט לרהיט ובין מכשיר למשנהו. חשוב למדוד את המטבחים באופן מדויק ולדאוג שכל רהיט יתאים למקום שלו.

מטבחים מעוצבים דגמי 2021

סגנון עיצוב

מטבחים מתוקף תפקידם כאחד החדרים המרכזיים בבית ובעלי גישה לכל הדיירים ובדרך כלל גם לאורחים, יהיו בדרך כלל חדרים אסתטיים, נעימים למראה ולשהות, ומעוצבים בצורה יפה ונקייה.

אז איך מתחילים בכלל לגשת לעיצוב מטבחים?

כולנו ביקרנו בבתים של חברים, מכרים ומשפחה וכולנו אהבנו חלק מהמטבחים בבתים וחלק מהמטבחים פחות. אז בשלב הראשוני, אפשר לקחת רעיונות ממטבחים שראינו אצל אחרים ואהבנו, אפשר לערוך רישום מסודר של מה אהבנו ומה חשוב לנו שיהיה במטבח שלנו. אפשרות נוספת, היא להסתכל במגזינים של עיצוב ובאתרי האינטרנט השונים ולקבל משם רעיונות על איך מטבחים אמורים להיראות ולמה אנחנו מתחברים בעיצוב במטבחים.

כשאנו מגיעים לשלב של עיצוב מטבחים, חשוב לקחת בחשבון פרמטרים רבים. חשוב לקחת בחשבון, את גודל המטבח ולהתאים אליו את גודל וכמות הריהוט והמכשור שנשים במטבח. חשוב לשים לב לתאורה והחלונות במטבח. יש לקחת בחשבון גם את מיקום המטבח בבית ואת התאמת עיצוב המטבח לשאר הבית.

ישנם חברות רבות המתמחות בעיצוב מטבחים, באם בחרתם להשתמש בשירותים של חברה שכזאת, לפני שתבחרו את החברה הספציפית שתעצב לכם את המטבח ערכו סקר שוק קצר.
הסתכלו על קטלוג מטבחים מעוצבים דגמי 2023 דרך אתר האינטרנט שלה. אל תהססו אף להתקשר לכמה חברות עיצוב מטבחים הנראות לכם ובקשו לערוך שיחת ייעוץ, בכדי לראות אם אנו אכן מתחברים לחברת עיצוב המטבחים.

מטבחים מעוצבים קונים רק בהרודס מטבחים

מחירים

רכישת מטבחים היא לא דבר זול. מדובר בחדר המכיל המון מוצרים חשמליים, כלים ופרטי ריהוט ומדובר בהוצאה כספית לא קטנה. אז איך בכל זאת ניגשים לרכישת מטבח ממבחר המטבחים הקיימים בשוק בלי "לפשוט את הרגל".

בשלב הראשון, כמו בכל רכישה יקרה כדאי ללמוד את תחום המטבחים. להיכנס לאתרי אינטרנט, לעיין במגזינים של עיצוב מטבחים, ללמוד מה צריך להיות במטבח וכמה כל דבר עולה. אפשר גם לבקר בחנויות ורשתות המציעות מטבחים ולעשות סקר התחלתי. ידע הוא כוח וככל שנעמיק ונדע יותר נוכל להפוך את קניית המטבח למשתלמת יותר.

בשלב הבא, בהתאם למה שלמדנו נקבע לנו טווח של תקציב אותו אנו מעוניינים להשקיע ברכישת מטבח. כדאי להשקיע זמן ואפילו לפרק את התקציב לכך של סכום אותו אנחנו רוצים להשקיע בכל פריט – ארונות, שיש למטבחים, כיריים, מוצרים חשמליים וכדומה.

לאחר מכן, נכין רשימה של אלו פריטים אנחנו רוצים, כמה מכל פריט ומה הסכום שאנו מוכנים להשקיע. עם רשימה זאת נוכל לגשת ולבקש הצעות מחיר מחברות המציעות מכירת מטבחים. ככל שנבקש יותר הצעות מחיר, כך יהיה יותר סיכוי שנמצא את חברת המטבחים המוכרת במחירים הנמוכים ביותר.

דבר נוסף שחשוב לציין הוא, שיש פרמטרים נוספים מעבר למחיר המטבחים שכדאי שנבדוק אודות החברה המוכרת מטבחים כמו: מוניטין, איכות, מקצועיות, שירותיו וכדומה. חשוב לזכור, שלפעמים זול יכול לעלות ביוקר.

מטבח מעוצב קלאסי המשרה אווירה קסומה - הרודס מטבחים

הסוגים

ישנם מגוון רחב של סוגי מטבחים. לכל אחד מהמטבחים יש את הייחוד שלו, את הקונספט שלו, את החומרים אותם הוא ישלב ואת צורת העיצוב שלו. בחירת סוג המטבח תלויה בהעדפותיו של הקונה בטעמו ובאלמנטים הפרקטיים אותו הוא מחפש. ישנם אנשים שיעדיפו מטבחים פשוטים ופרקטיים שמטרתם העיקרית היא למלא את צרכיהם ופחות דגש יינתן על המראה. ישנם כאלו שיתהדרו במטבח חדיש ומעוצב שאחת מהמטרות שלו הוא להשתלב יפה עם סך כל העיצוב של הבית ולהראות מרשים ויוקרתי.

ישנם מטבחים בסגנון כפרי, הריהוט של מטבחים אלו יהיה בדרך כלל עשוי מעץ ובעלי מראה טיפה עתיק. ישנם מטבחים מודרניים אשר יתאפיינו עיצובית בקווים נקיים ויכללו בדרך כלל מקומות אחסון משוכללים ואסטטיים, כך שתכנסו למטבח שכזה לא תראו בדרך כלל את הכלים ואת רוב מוצרי החשמל חשופים. מטבחים אנגליים, בדומה לכפריים גם הם ישלבו עץ מלא בדרך כלל עיצוב מטבח זה  יכלול חריטות שונות על רהיטים, סוג מטבח זה נחשב לבעל מראה אסטטי ואיכותי. ישנם מטבחים מתקדמים אשר יכילו גדג'טים ואביזרים מתוחכמים וחדישים וישנם עוד סוגים רבים ומגוונים של מטבחים.

מרבית סוגי המטבחים שתפגשו יתאימו לאורח חייהם של הדיירים, להעדפות העיצוביות והפרקטיות שלהם, למספר הדיירים בבית ולגילם, לאופן ההרגלים בו הם משתמשים במטבח, וכמו כן יתאימו מרבית המטבחים למראה ולעיצוב הכללי של הבית.

מטבח מעוצב מודרני שחור דגם 2021 - הרודס

חידוש מטבחים

לאחר אלפי בישולים במטבחים, עשרות אלפי ארוחות ומאות אלפי ביקורים בו (מספר פעמים בכל יום), מה לעשות כדרך הטבע, המטבחים שלכם החלו להתיישן. פתאום כבר לא נעים לכם לשבת ולאכול בהם כמו פעם, ארונות פגומים, חלק מהמגרות שבורות והמצב הכללי של המטבחים ממש בכי טוב. במקרה כזה, יש לכם שני אפשרויות. האחת, באם אתם יכולים להרשות לעצמכם, היא לקנות מטבחים חדשים. אך לא בהכרח שיש לכם את סכום הכסף הנדרש, לכן ישנה גם אפשרות השנייה - לחדש ולשפץ את המטבחים הקיימים.

ישנן נגריות וחברות רבות המספקות שירות של שיפוץ מטבחים קיימים. מדובר בהליך בעלות נמוכה (יחסית לרכישת מטבח חדש) אשר בסופו תקבלו מטבח "כמו חדש". במסגרת שיפוץ המטבחים יגיע אליכם בעל מקצוע אתו תוכלו לשתף את כל הפגמים שהמטבח אסף וכל מה שחשוב לכם לשנות ולחדש. תוכלו להראות לו מה החליד במטבחים, איפה יש פורמייקה שבורה, איזה ארונות מטבח נפגמו ונפגעו. איפה יש רטיבות ובלאי. בעל המקצוע יכין לעצמו רשימה מסודרת של כל הפגמים שציינתם במטבחים ואת אלו שהוא רואה בעצמו ובהתאם לכך ישופץ המטבח שלכם בהליך יחסית קצר ופשוט.

שיפוץ וחידוש של מטבחים יעלה בדרך כלל כמה אלפים בודדים של שקלים. אך כמובן יכול להגיע לסכומים גבוהים יותר תלוי כמובן מה היא רמת השיפוץ אותה המטבחים מצריכים, מהו גודלם של המטבחים, וכמה פריטים וריהוט הנזקקים לשיפוץ שהם מכילים.

מטבח מודרני סורה אפוקסי לבן מט

שלב הקנייה

החלטת לקנות מטבח חדש, עכשיו נשאלת השאלה מאיזו רשת או חנות מטבחים כדאי לקנות את המטבח? האם כדאי לבחור ממבחר המטבחים ברשתות הריהוט, האם לקנות בחנות ריהוט שכונתית, או שמע כדאי לפנות לנגר פרטי שיכין לכם את המטבח בהתאם לדרישותיכם.

לא משנה ממי החלטת לרכוש את המטבח בשלב הראשוני כדאי שתבדקו את הניסיון והמקצועיות שיש לו בתחום המטבחים, באילו חומרים הוא משתמש ומה איכותם, מה המחירים אותם הוא גובה בהשוואה למקומות אחרים והאם הוא מוסמך לספק לכם תו תקן ישראלי עבור המטבחים.

בהנחה ואתם ניגשים לחפש מטבחים כשאתם יודעים פחות או יותר מה אתם מחפשים, יש רשתות וחנויות המוכרות מטבחים שיכולות להציע לכם מפרט טכני שלכל מטבח ומטבח. בקשו מפרט שכזה ועשו השוואה אם מה שחשוב לכם שיהיה במטבח שלכם.

אל תסתנוורו מהמראה של המטבחים ועיצובם. חישבו גם על הפרקטיות ועל איכות הריהוט. המטבח אמור לשמש אתכם שנים רבות ובגלל הפעולות הרבות אותם מבצעים במטבחים, הריהוט והמוצרים יכולים להיפגם ולהיהרס לכן מאוד חשוב להקפיד על איכות ועל הפונקציונאליות של הריהוט במטבח.

בדקו אם המקום בו בחרתם לרכוש את המטבח נראה לכם אמין דיו. חשוב לדאוג מראש שהוא יוכל לספק לכם תעודת אחריות עבור מטבחים. כאמור, מטבח מכיל מספר רב של פריטים וריהוט וחשוב שאם יתגלה פגם או איזושהי תקלה יהיה לכם כתובת אליה תוכלו לפנות בנושא.

לתיאום פגישת ייעוץ לעיצוב המטבח צרו קשר .

    חייגו אלינו