הרודס עיצוב מטבחים
צרו קשר עם הרודס עיצוב מטבחים

מאמרים

ניצול נכון של שטח האחסון במסגרת תכנון המטבח

בשנים האחרונות חלל המטבח לחלל המושקע והיקר ביותר בבית. אנו מעוניינים בעיצוב יפה, טכנולוגיה חדשה ומקלה ופתרונות אחסון חכמים שיספקו לנו משטח עבודה נקי וחלק. איך ניתן לעצב ולתכנן נכון את המטבח תוך יעילות ושילוב של מכשור חכם?

סוגי מטבחים

המטבח הוא החלל המרכזי ביותר בבית ומעבר להיותו תחנת מזון הוא מקום מפגש משמעותי לבני הבית. אם החלטתם לעצב את המטבח כדי שתכירו את סוגי העיצובים הפופולריים בשוק. הסוג הראשון הוא מטבח מודרני- שילוב של סטייל ויעילות מרבית. המטבח המודרני הוא מינימליסטי בעיצובו וחומרי הגלם המרכיבים את המטבח המודרני הם נירוסטה, פולימרים, זכוכית ומתכות חזקות. הסוג השני הוא מטבח כפרי- המטבח הכפרי מאופיין במראה הטבעי שלו וחומרי הגלם המרכיבים אותו הם לרוב עץ, זכוכית וברזל מחושל.  אחד מהיתרונות של מטבחים כפריים הוא שהם יותר זולים מעיצובים אחרים.

פתרונות חכמים למטבח

שוק מתקני המים והתחום של מערכות מים תת כיוריות פורח בישראל ובעולם.
מערכת מים תת כיורית היא מערכת סמויה בעלת מסנן מים אשר מוציאה מהברז מים איכותיים בטמפרטורה גבוהות או נמוכות מאוד ללא צורך במכשיר מרושל על שיש המטבח. מערכת מים תת כיורית היא בעלת מראה קלאסי ונותן תחושה של מטבח יוקרתי וחדשני.

תכנון של המטבח

עקרון המשולש משלב שלושה פרמטרים בתכנון חלל המטבח- פרמטר הבישול והאפייה, פרמטר האחסון של מוצרי המזון והאביזרים ופרמטר הניקיון.  תכנון המטבח צריך להתרכז סביב שלושת התחומים האלה ושילובם יעניק לנו מטבח נוח, יעיל ופרקטי. פרמטר הבישול ואפייה- משטח עבודה גדול ונוח שעשוי מחומר נוח לניקוי. פרמטר שטח האחסון יעיל לא בהכרח מדבר על מקום, אלא על שטחי אחסון בעלי גישה נוחה, קלה ומהירה שלא יסרבלו או יסבכו אותנו בזמן בישול. ופרמטר הניקיון- כולל את אזור הכיור, אזור ייבוש הכלים, מקום לפח ולמדיח- כל אלו צריכים להיכנס בתכנון המטבח חלקם בצורה סמויה וחלק בצורה גלויה ונוחה לשימוש.

ניצול יעיל של שטח האחסון

הדבר החשוב ביותר בתכנון המטבח הוא ניצול מירבי של שטח העבודה והמרחב. במטבח אנו צריכים כמות גדולה של אזורי אחסון המתאימה לסוגי אוכל שונים- טמפרטורת החדר, טמפרטורה חמה או קרה. כלל חשוב בעיצוב המטבח הוא שככל שמשטחי העבודה יהיו יותר פנויים כך המטבח יראה יותר נקי ומסודר. כמה טיפים על מנת לנצל נכון את המרחב- יש לבנות את הארונות לגובה ולנצל את המרחב עד התקרה, שילוב מאוזן בין מגירות, ארונות ומדפים, הקצאה של יותר מקום ממה שתכננתם וחלוקת האחסון לכלים גדולים, קטנים, מוצרי חשמל ועוד.

תכנון נכון של המטבח יביא לתוצאות של נוחיות מקסימלית בחלל המטבח שלנו וסביבת עבודה נוחה ומזמינה, הן לבישול והן למפגשים משפחתיים וחברתיים.

לתיאום פגישת ייעוץ לעיצוב המטבח צרו קשר .

    חייגו אלינו