הרודס עיצוב מטבחים
צרו קשר עם הרודס עיצוב מטבחים

מאמרים

פתרונות אחסון למטבח

המטבח הוא מרכז העניינים בבית ומוקד ההתרחשויות הראשי. בשנים האחרונות מבחינים בזירת העיצוב במגמה בולטת של התמזגות המטבח עם הסלון ופינת האוכל ומיצובו הן כמקום לבישול
והן כמקום לאירוח.

שמירה על סדר והקפדה על ארגון הם חלק חשוב בתהליך הזרימה במטבח, כי מטבח מאורגן מאפשר עבודה מהירה ויעילה יותר.
זו הסיבה שחשוב לתכנן מלכתחילה את המטבח בדרך שתשרת בנאמנות את הדיירים בהתאם לסגנון חייהם תוך ניצול אופטימאלי של השטח בהתאמה גם לממדי המרחב.
המטרה היא לייצר מטבח שמאפשר מרחב תנועה או פעילות נוחה גם בתנאים מצומצמים וזאת ניתן להשיג על ידי פתרונות אחסון מובנים ומשלימים.
החל ממגירות ומדפים נשלפים במודולאריות בתוך הארונות ועד קופסאות שאפשר להוסיף לשיש, כדי לפנות ככל שניתן את משטח העבודה ולהשיג נגישות גבוהה.
פתרונות אחסון, בין אם הם בילד אין ובין אם הם ניידים, מאפשרים תפעול פרקטי וגם שמירה על צביון נקי ואסתטיקה מרשימה של המטבח - שכאשר הוא נקי ומסודר נראה גם גדול יותר, אוורירי יותר ומזמין.

חשבו ביחד עם מתכנני המטבחים כיצד תוכלו ליהנות מפלטפורמת אחסון תוך שמירה על מינימליזם כך שהארונות, המגירות, המזווה יכילו אובייקטים שונים ושהחזות הנשקפת כלפי חוץ תהיה אטרקטיבית ככל שניתן בהתאם לקו הסגנוני הנבחר - בין אם מדובר במטבח בשיק מודרני או מטבח בניחוח כפרי.

מחפשים תוספות לאחסון? לפניכם המלצות ורעיונות לפריטים, שיוכלו לסייע לכם להגיע למקסימום ארגון במינימום מאמץ.

באחסון - המיקום קובע

החליטו היכן למקם את הפריטים שנמצאים בשימוש יומיומי כך שיהיו בהישג ידכם והיכן את הפריטים בהם משתמשים לעיתים רחוקות יחסית כמו למשל, באירועים חגיגיים ומיוחדים.
תוכלו להתאים את פתרונות האחסון ביחס לתנאי השטח. למשל, ביחס לגודל הארון ועומק המזווה או השטח הנתון של השיש. במטבחים קטנים יחסית ההעדפה תהיה לחסוך בשטח ולהצטייד בפתרונות תלויים כמו מתלה סירים בעוד במטבחים רחבי ידיים אפשר להצטייד בפתרונות עומדים הניצבים על השיש, האי של המטבח וכדומה.

כדאי לתכנן גם חלוקה הגיונית ונכונה של הפריטים כדי שיהיה קל למצוא ולשלוף בזמן אמת גם כשעובדים תחת לחץ במטבח. לדוגמא: חלוקה לפי סירים בגדלים, מחבתות, סכו"ם, כלי הגשה, סטים חגיגיים וכדומה ולהחליט מראש על המיקומים, כך שיהיה קל גם לפזר את הפריטים מהמדיח או לאחר שטיפה בכיור וכן למצוא היכן הם במהירות המרבית.

רואים שקוף – רואים טוב

ההעדפה של פתרונות אחסון שקופים נכונה כאשר רוצים לאתר את התוצר בצורה מהירה כשהתכולה שלו גלויה לעין המתבוננת.
פריטי אחסון שקופים גם מוסיפים טוויסט עיצובי וישנן צנצנות אחסון שקופות בגדלים שונים לקטניות, תבלינים וכדומה, שבצבעוניותם בהחלט מוסיפים טאץ' צבעוני למטבח תוך שמירה על סדר.
תוכלו לסדר אותם על מדף ייעודי או על השיש. בחרו את המכלים או הצנצנות בהתאם לסוג והכמות של התכולה, למשל, צנצנת גבוהה לספגטי.

מעמד שעונה על צורך

ישנם מעמדים דקורטיביים שמתמזגים בהרמוניה עם המטבח לפי הייעוד שלהם כמו ארגז לחם או מעמד לייבוש כלים. ההיצע הרחב מאפשר היום לבחור מעמדים שממשיכים את הקו העיצובי של המטבח. למשל, מעמד לחם מעץ שייראה נפלא במטבח כפרי או מעמד מטאלי למגבות נייר שישתלב בהרמוניה במטבח מודרני בשיק הייטק מתוחכם.

נסו לנצל פינות או אזורים לטובת פתרונות אחסון כמו מתלה לספוג שאפשר לתלות מעל הכיור וחשבו גם על הגישה לפריטים השונים, כמו מתקן תבלינים מסתובב שהתנועתיות שלו מאפשר גישה נוחה מכל הכיוונים.

התייחסו לתחזוקה של הפריטים מבחינת חומרי גלם עמידים והדרך בה הם יתמזגו עם הסביבה. אל תתפשרו על תכנון חכם של המטבח לצד פריטי אחסון שימושיים ויפים.

לתיאום פגישת ייעוץ לעיצוב המטבח צרו קשר .

    חייגו אלינו