הרודס עיצוב מטבחים
צרו קשר עם הרודס עיצוב מטבחים

מאמרים

כך תתאימו תאורה למטבח

לתאורה השפעה משמעותית על האווירה והעשייה במטבח. אור מלאכותי יכול להטעין באנרגיות, לשפר את התפוקה ולהעלות את מצב הרוח ולתרום באופן מהותי לחזות האטרקטיבית של המטבח. בבואכם לתכנן מטבח כדאי לקחת בחשבון את טיב החומרים, ההקפדה על איכות והתאמה לצרכים ולרצונות וכן לחשוב מלכתחילה גם על הדרך בה ישתלבו גופי התאורה במטבח להשגת אפקט מקסימלי.

האפקט המשולש בהארת המטבח

בבחינת מוקדי תאורה יש לזכור שלרוב תאורה בחלל מבוססת על שלוש שכבות של תאורה מסוגים שונים: תאורה סביבתית שתפקידה להאיר שטח רחב ככל שניתן, תאורה תכליתית מכוונת מטרה הממוקדת באלמנט מסוים כמו השיש או האי של המטבח ותאורת מבטא אשר נועדה להדגשה של מוטיבים ייחודיים דוגמת תבליטים בארונות המטבח.

מומלץ שיהיה נציג מכל סוג תאורה במטבח שלכם, כך שתוכלו לשלוט בתאורה בהתאם לתרחישים השונים, אור טבעי מבחוץ או אור מלאכותי מחללים אחרים וליהנות מסינרגיה משולבת.
כדאי לבחור גם מוקדים אסטרטגיים להארה כמו למשל, מנורות מטבח שמרחפות מעל פינת האוכל, בתוך הארונות או מתחת לארונות עליונים לגישה נוחה וכן פסי תאורה מעל משטחי העבודה ופסי לד להארת תכולת המדפים.

הקשר העיצובי

חשבו על הקשר הוויזואלי בין בחירת גופי התאורה לחומרי הגלם ולסגנון המטבח. אפשר ללכת על גופים שמתכתבים עם הצביון הדומיננטי של המטבח דוגמת גופי תאורה מעץ שיתמזגו בהרמוניה עם מטבח כפרי או גופים מטאליים למטבח מודרני מתוחכם או להפך – גופים שיודגשו על רקע המטבח בקונטרסט מעניין.

היבט נוסף קשור לצורניות של גוף התאורה כך שהמנורה תתאים בקווי המתאר לקווים של המטבח – גופים ליניאריים למטבח בקווים ישרים או ההפך – גופים מעוגלים שישברו את הקווים הליניאריים האופייניים למטבח.

התייחסו גם לממדי המטבח ולגודל החלל הנתון: למטבחים צרים בשטח מצומצם בחלל בעל תקרה נמוכה יחסית יתאימו יותר מנורות תקרה, גופים מינימליסטיים שקועים או צמודים שאינם תופסים נפח ואינם מעמיסים על החלל ועם זאת מייצרים אפקט מואר ואילו בחלל אוורירי ורחב ידיים בעל תקרה גבוהה אפשר בהחלט לשלב גופים דומיננטיים בעלי מראה דרמטי.
בכל מקרה, כדאי לדעת שצבעים בהירים וגימור מבריק של ארונות המטבח משקפים במיוחד אור כך שהתאורה תועצם על ידיהם.

הצד הפרקטי של תאורת מטבח

תאורת מטבח צריכה להיות פונקציונאלית ככל שניתן כך שיהיה אפשר ליהנות מאור מספק בעת תהליך העבודה או האירוח במטבח.
לכן, כדאי למקם חיזוקי תאורה בדמות גופים המייצרים אור ממוקד ותכליתי במוקדי ההתרחשות המרכזיים וכן כדאי לדאוג לפונקציות לוויסות טמפרטורת האור.
בעת העבודה במטבח לרוב ההעדפה תהיה של תאורה לבנה מעוררת ולעומת זאת, בעת ישיבה לסעודה או אירוח ההעדפה היא לטובת אור צהוב, חם ונעים.
מומלץ להשתמש בדימר על מנת שתהיה אפשרות לעבור בין מצבי תאורה לפי הצורך.

בנוסף, מומלץ היום להצטייד בתאורת לד שנחשבת לאמינה, בעל עמידות יוצאת דופן וחסכונית במיוחד מהבחינה האנרגטית. תאורת לד מוצעת במגוון וריאציות כמו תאורת פס ותליונים.
מבחינה בטיחותית חשוב לשמור על מרווח בין קצה גוף התאורה לקצה הראש של מי שנמצא במטבח זאת על מנת למנוע מצב של התנגשות.
אם בחרתם להתקין גופי תאורה זה לצד זה - תכננו מלכתחילה מרווח של בין 80-100 ס"מ בין הגופים על מנת להאיר שטח רחב היקף.

לסיכום, התאימו את המטבח שלכם לקראת התקנת התאורה מבחינת חיווט, שליטה חכמה בחשמל וכן גופי תאורה מחומרים משובחים בעיצובים ססגוניים.
ניתן להוסיף זריקת צבע באמצעות גופים צבעוניים או גופים דקורטיביים שמעניקים טאץ' ייחודי למטבח. בחרו מערכת בקרת תאורה לשליטה באור לפי סיטואציות שונות בעת השהייה במטבח.

לתיאום פגישת ייעוץ לעיצוב המטבח צרו קשר .

    חייגו אלינו