הרודס עיצוב מטבחים
צרו קשר עם הרודס עיצוב מטבחים

מאמרים

כך תבחרו תנור למטבח שלכם

אין מטבח שמכבד את עצמו ללא נוכחות תנור בתוכו. מהבשלן החובבני ביותר עד למטבחי שף מקצועיים - תנור הוא כלי הכרחי מאין כמותו במטבח. עם זאת, קיימים סוגים רבים של תנורים ולא תמיד פשוט לדעת מה הוא התנור המתאים ביותר. במאמר הבא נבחן מספר היבטים חשובים שיסייעו לכם לדעת - כך תבחרו תנור למטבח שלכם.

תהיו סגורים על הגודל המתאים למטבח

תנור הוא כלי מסיבי יחסית אשר תופס נפח גדול במטבחים. קיימים מספר סטנדרטים למידות תנור וחשוב להתאים אותם לחלל המיועד לו במטבח. זהו בין הכללים הראשונים בעיצוב מבטחים- להתאים את התנור למקומו. הרי לא תרצו תנור גדול מדי שלא יצליח להיכנס למקומו, וגם ההפך, בדמות תנור קטן מדי שמשאיר מרווחים שטורדים את העין, אינו רצוי. מומלץ לדעת מהן המידות המקובלות בתנורים ולתכנן לפיהן את הקנייה המתאימה.

כל אחד לפי צרכיו

אמנם כל התנורים מיועדים לבישול ואפייה, אך בתוך המסגרת הכללית הזאת נכנסים הרבה סעיפי משנה אשר מבדילים את המכשירים ביכולותיהם ומעלותיהם. לכל לקוח הצרכים והרצונות הפרטיים שלו - יש המעוניינים בטבון אלגנטי שיתאים הן לעיצוב והן לפונקציונליות של מטבח כפרי, בעוד אחרים רוצים בתנור בישול ואפייה סטנדרטי ללא גינונים מיותרים. יש תנור בישול ייעודי לשומרי מצוות, אשר כולל שעון שבת ומחיצה בין התאים המאפשרת הקפדה על כשרות, ויש תנור פיצות, אשר מעוצב לכך באופן מותאם ומסוגל לנסוק לטמפרטורות גבוהות ממאתיים חמישים מעלות, טמפרטורת הגג עבור מרבית התנורים.  

תנור בישול ואפייה - א.ברפמן

הרשימה עוד ארוכה. תוכניות הפעלה, מהירות, טמפרטורה, נפח פנימי, נוחות תפעול, בטיחות ועוד.  לכל תנור יש את ההיבטים בהם הוא מצטיין, ועליכם לחשוב מה הם הצרכים אותם אתם מעוניינים להפיק מהתנור. למשל, אם אתם עוסקים בהסעדה של כמויות גדולות, נפח פנימי גדול המאפשר בישול של מספר מנות במקביל ללא ערבוב ריחות וטעמים הוא קריטי עבורכם. אם אתם מבשלים רק בשביל עצמכם, אולי לא כדאי לתת לפרמטר הזה משמעות.

ניקיון במקום הראשון

יודעת עקרת בית פיקחת (וגם עקר בית כמובן)- אין חכם כנוח לניקיון. נוחות וזמינות הניקיון היא עניין חשוב בתנורים, אשר מטבעם נוטים להתלכלך בקלות. לתנורים שונים יתרונות שונים בתחום זה. יש כאלו אשר מורכבים מדלתות ומסילות הניתנות לפירוק בקלות עבור הניקוי, ויש תנורים בעלי ציפוי איכותי ללא תפרים וחיבורים, אשר מונעים הצטברות לכלוך בתוכם ביעילות יחסית. יש גם תנורים המפעילים תוכניות ניקוי עצמי באמצעות דפנות כפולות או חימום לטמפרטורות גבוהות. ישנם טריקים רבים לשיפור נוחות הניקוי, ורק צריך לבחור את אלו שמתאימים לכם.

בשורה התחתונה – איזהו התנור האידאלי עבורכם?

כפי שניתן להבין לתנורים שונים תכונות שונות, ויש פרמטרים רבים ששווה לקחת בחשבון כאשר רוכשים תנור בישול חדש. לפני שאתם הולכים לחנות, חשבו על מה שחשוב לכם בתנור החדש, היכן תרצו למקם אותו ומה הגודל האידאלי שלו. כך תוכלו לעשות רכישה נבונה אשר תשרת אתכם בסיפוק שנים רבות. אז בהצלחה עם הקנייה, ושיהיה בתיאבון עם מה שיוצא ממנו.

לתיאום פגישת ייעוץ לעיצוב המטבח צרו קשר .

    חייגו אלינו