הרודס עיצוב מטבחים
צרו קשר עם הרודס עיצוב מטבחים

מאמרים

טיפים למניעת שריפה במטבח

המטבח שלנו, כידוע, נחשב לאחד מהאזורים החשובים ביותר בכל בית, ולא נגזים אם נאמר, שהוא החשוב מכולם, בשל היותו לב הבית, המקום שאליו מגיעים כל בני המשפחה מרבית הזמן. יחד עם זאת, כגודל חשיבותו בחיים היומיומיים המשפחתיים, גדולה גם הסכנה לשוהים בו, בעיקר -- מחמת שריפה. למעשה, פוטנציאל גרימת שריפה במטבח הוא גדול פי כמה וכמה, יחסית לחללים האחרים שבבית. מן הסתם, תוצאה הגיונית לגמרי, המתקבלת כשמשלבים בין האש, העשן, המים, מוצרי החשמל, ולרוב, גם עץ או חיפוי עץ שכמוהו מכילים מטבחים מעוצבים מידי פעם. יחד עם זאת, חשוב לדעת, כי קיימות לא מעט דרכים שבאמצעותן אפשר להקטין (לפעמים, להקטין בעשרות מונים) את הסיכון לפריצת שריפה במטבח. בנוסף, קיימות לא מעט דרכים המאפשרות לנו להתמודד עם השריפה, גם לאחר שזו כבר פרצה!

לפני שאתם בוחרים לקנות מטבח כפרי

 התקנת מערכות כיבוי אש / מערכות גילוי אש

 המפתח העיקרי הקיים מאחורי ההתמודדות עם הסיכון לשריפות העלולות לפקוד מטבחים הוא התקנתן של אותן המערכות הייעודיות שמטרתן גילוי מוקדם או כיבוי האש. כשהמערכות הראשונות מערכות כיבוי אש לוקחות לעצמן את משימת עצם גילויה של השריפה שפרצה, אחד משתי הפעולות הבאות תתרחש - תסופק התראה בגין כך לגורמים רלוונטיים, או, לחילופין, מערכות כיבוי אש (המותקנות מראש במקום) תופעלנה. את הדוגמה המובהקת לדרך הפעולה השנייה, מספקים המתזים (ספרינקלרים), שמופעלים באופן אוטומטי לאחר גילוי סימנים ראשונים לקיומה של שריפה. בשטחי מטבחים, גם המטפים, אשר מופעלים ידנית ובאופן יזום על ידי אדם, ראוי להם שימצאו כשמיקומם נגיש, למקרה שבהם עלולה לפרוץ שריפה פתאומית ובלתי צפויה.

מערכות כיבוי וגילוי אש במחירים מיוחדים

שימוש במערכות ייעודיות המתאימות לשימוש במטבחים

נקודה חשובה נוספת בנוגע לכך, כי הצורך כי על האמצעים השונים הננקטים, חל הצורך להתאים באופן ייעודי עבור מטבח. אם ניקח, לצורך דוגמה, מנדפים למטבח, נגלה כי, לרוב, חומר הכיבוי הפעיל שבהם הוא פוטסיום פוספט - חומר המכבה שריפות שבגרימתן מעורבים שמני בישול (דליקות הפורצות כתוצאה מהתלקחות שמן נחשבות לאחת מהסיבות העיקריות לפריצת שריפות בבית). נוסף על כך, חשוב לבחון את תקינותן של המערכות המותקנות ואף להזמין את הגורמים המקצועיים הנדרשים לצורך ביצוע בדיקות התקינות התקופתיות.

תכנון ועיצוב נכון של המטבח

קיימת דרך נוספת, שאף באמצעותה אפשר להקטין את הסיכון והיא נוגעת בשלבים המוקדמים של תכנון מטבח. גם לאזורים המסוימים שבהם תבחרו למקם את רכיבי המטבח השונים (כארונות המטבח או הציוד החשמלי)ישנה חשיבות במניעת פרצת שריפות. לכן, הפרידו ככל האפשר בין איזור הכיריים לארונות המטבח והימנעו מלמקם ארונות מעל לכיריים.

לתיאום פגישת ייעוץ לעיצוב המטבח צרו קשר .

    חייגו אלינו